After a couple of extremely enjoyable visits to different German hardware stores, we've installed our exhibition here in Berlin. The show is at Sur la Montagne, Torstraße 170 Mitte and it's up until the 14th of September, open daily from 5 - 8 pm. Sagan MacIsaac wrote us an accompanying statement, we've also included a German translation for our German readership.
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The Wardens Abroad explores working methods, specifically the romance of production. Investigating the intimate bond between maker and object, the value of work is given pride of place. The rituals of making are shown in their various stages, shifting between conception and creation, performance and objecthood.
This exhibition offers impressions of making: unfinished quilts that are useless as utilitarian objects hang as gestural
paintings, scrap-like ceramic pieces pose as finished sculptures rather than languishing as leftovers in the studio. During their residency at Sur la Montagne, Goodchild
and Yasui will paint watercolour still lifes in the gallery space, commenting
on their dual lives as artists and artisans, professionals and amateurs.
Choosing an aesthetic life rather than focusing on one of the many roles of an artist,
Goodchild and Yasui meditate on making in a heroic quest for beauty.
The Wardens is the collaborative identity of Goodchild and Yasui, acting both as a framework for living and a springboard for ongoing projects. For the
past year The Wardens have conducted the online project The Wardens Today.
Text : Sagan MacIsaac
Deutsche Übersetzung :
Manfred Naescher
The Wardens Abroad ist eine Erkundung von Arbeitsmethoden mit Schwerpunkt auf dem
romantischen Aspekt des Herstellungsprozesses. Die Auseinandersetzung mit dem
intimen Verhältnis zwischen Macher und Objekt, dem Hersteller und dem
Hergestellten, findet ihr bestimmendes Moment im Wert der Arbeit. Die Rituale
des Herstellungsprozesses werden hier in ihren verschiedenen Phasen gezeigt, oszillierend
zwischen Konzeption und Kreation, zwischen Performativem und Objekthaftigkeit.
Die Ausstellung präsentiert Eindrücke der Herstellung in der
Form von unvollendeten Quilts, die ihre Funktion als Decke nicht erfüllen und
stattdessen gehängt zur gestischen Malerei werden, sowie stückhafte
Keramikarbeiten, deren Suggestion des Skulpturalen im Gegensatz zu
prozessbedingten Überresten im Atelier steht. Während ihrer Künstlerresidenz
bei Sur la Montagne werden Goodchild und Yasui Aquarell-Stillleben in der
Galerie malen, und damit einen Kommentar zu ihren dualen Existenzen in der
Kunst und im Kunsthandwerk, sowie im Professionellen und im Amateurhaften
herstellen. Ein ästhetisches Leben als solches hat hier Vorrang über ein
Einzoomen auf eine der vielen Modelle des Künstlerdaseins, was die Arbeiten von
Goodchild und Yasui im Licht einer heldinnenhaften Suche nach Schönheit
erscheinen lässt.
The Wardens ist die kollaborative Identität von Goodchild und
Yasui, die gleichzeitig als Rahmenbedingung für ihr Lebensmodell und als
Sprungbrett für ihre Projektvorhaben funktioniert. The Wardens betreiben seit
2012 das Online-Projekt The Wardens Today.
Your watercolour paintings look beautiful!
ReplyDeleteSee you both when you get back; and have a wonderful trip! xo